Wiadomości

  • 4 sierpnia 2020
  • wyświetleń: 1647

Jak wypromować sklep internetowy?

Materiał partnera:

Liczba sklepów internetowych w Polsce wynosiła w czerwcu 2019 roku ponad 30 tysięcy, a przez 12 miesięcy pojawiło się wiele nowych projektów tego typu. W sieci można już kupić niemal wszystko, a ci, którzy jeszcze nie prowadzą sprzedaży online, powinni jak najszybciej się tym zająć, żeby nie tracić możliwości, jakie daje im działalność w internecie.

Jak wypromować sklep internetowy?


Jak zdobyć klientów w sieci?



Sprzedaż w sklepie stacjonarnym może być wyższa dzięki dobrej lokalizacji. Wybierasz atrakcyjne miejsce i wśród mieszkańców oraz przechodniów zdobywasz pierwszych klientów. Kiedy zakładasz sklep internetowy, twoja działalność jest w sieci całkowicie anonimowa - nikt o niej nie wie, a żeby rozpocząć sprzedaż, musisz wdrożyć działania reklamowe. Oczywiście wcześniej powinieneś się dowiedzieć, jaki hosting wybrać, zarejestrować domenę, zdecydować się na odpowiedni szablon sklepu. Na to, czy uda ci się sprzedawać online, wpływa wiele czynników, ale żeby na twoją stronę trafiali kupujący, najpierw musisz rozpocząć działania reklamowe. Oto, jakie warto brać pod uwagę:

  • Google Ads - rozwiązanie idealne na start dla niemal każdego, kto chce zdobywać klientów w sieci. Mowa tutaj o systemie linków reklamowych w wyszukiwarce Google i na stronach partnerskich systemu Google Adsense. Płacisz za każde przekierowanie na swoją stronę, a o ile działania będą profesjonalnie prowadzone, to mogą być naprawdę skuteczne. Wpisz w wyszukiwarce Google jakąś popularną frazę związaną z twoją branżą. Prawdopodobnie na samej górze listy zobaczysz maksymalnie 4 pozycje oznaczone jako reklama. Wśród nich może się znaleźć twój sklep. Żeby jednak efekty wdrożenia reklamy Google Ads były widoczne, trzeba rozumieć, jak dobierać słowa kluczowe i jak eliminować te, które nie dają efektów sprzedażowych. Dobrze zarządzana kampania może przynosić znakomite rezultaty.
  • Facebook Ads - kolejne działania, które od samego początku mogą dawać oczekiwane wyniki. Być może spotkałeś się z opinią, że serwisy społecznościowe nie zapewniają sprzedaży - nie jest to jednak prawdą. Plusem reklam na FB jest to, że możesz bardzo precyzyjnie ustalić grupę docelową użytkowników, którym się ona wyświetli, łącznie z ich wiekiem, zainteresowaniami czy miejscem zamieszkania. Zatem uzyskujesz możliwość dotarcia do tych internautów, którzy według ciebie mogą się zainteresować zakupem twoich produktów. Nawet jeśli uważasz, że FB w przypadku twojego biznesu nie przyniesie efektów, to i tak przetestuj to rozwiązanie, bazując na niewielkim budżecie. W ten sposób ocenisz, czy warto inwestować w taką promocję większą sumę.
  • SEO - czyli procesy zmierzające do uzyskania jak najwyższych pozycji w wynikach organicznych Google. Algorytm tej wyszukiwarki przez lata wciąż przechodził przez kolejne zmiany, co nie zmienia faktu, że SEO nieustannie pozostaje skutecznym sposobem na pozyskiwanie klientów. Osiąganie celów za pomocą takich działań wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Ważna jest nie tylko znajomość zasad link buildingu i optymalizacji strony, ale też cierpliwość w oczekiwaniu na zyski. Nie są to działania, które tak jak np. Google Ads mogą przynieść natychmiastowe efekty, ale nie zmienia to jednak faktu, że warto się ich podjąć. Jak długo należy czekać na rezultaty? Wiele zależy od wieku domeny, ale w przypadku nowych stron i konkurencyjnych branż może to być nawet okres dłuższy niż 12 miesięcy. Profesjonalnie prowadzone działania SEO są opłacalne, ale na pewno nie warto skupiać się wyłącznie na nich.


Wymienione trzy formy reklamy w sieci to zaledwie kilka działań, które możesz wykorzystać, by zainteresować klientów swoimi produktami czy usługami. Przetestuj również e-mail marketing, porównywarki cen czy kampanie w innych serwisach społecznościowych niż Facebook. One również mogą dać pożądane efekty.