Forum

Temat: Niewypał LiDL-a. Dowód, że Niemcy też źle kalkulują.../

ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 09.11.2016; 09:47

Z pierwszej strony Pless.pl dowiadujemy się o niezwykłej akcji marketingowej LiDLa:


27 października sieć Lidl w Polsce rozpoczęła akcję "Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy". Klienci, którzy uznali, że jakość produktu nie spełniła ich oczekiwań, mogli odnieść je do sklepu i otrzymać pełny zwrot poniesionych kosztów. Akcja dotyczyła produktów spożywczych, chemicznych i kosmetyków.

Klienci masowo zaczęli przynosić do sklepów opakowania częściowo lub całkowicie zużytych bądź skonsumowanych produktów. Na kasach lądowały opakowania po papierze toaletowym, puste butelki po płynie do płukania ubrań, a nawet plastikowe opakowania po mięsie mielonym...

"Dantejskie" sceny zdarzały się w wielu marketach. Obsługa sklepu nie nadążała z realizacją reklamacji, przez co tworzyły się długie kolejki do kas. Zdarzały się także sytuacje, że nadmierna ilość zwrotów w sklepach prowadziła do tego, iż w kasach zaczynało brakować gotówki."

W związku z tymi zjawiskami -

Firma postanowiła zakończyć ją zdecydowanie wcześniej.

"- Podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej "Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)". Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta - czytamy w oficjalnym komunikacie sieci Lidl. "


ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 09.11.2016; 09:53

Wielu komentatorów miejscowych uznało takie zachowanie pszczynian za przejaw prostactwa, "cebulowatości.../, wsiactwa, pazerności itd. w tym obraźliwym tonie pod adresem tych, którzy zażądali zwrotu pieniędzy powołując się na ów apel samej formy przecież:

Tymczasem ja dałem tam taki swój komentarz.

---------------
1.ton
Uważam, że ten test LiDLA na przytomność polskich swoich klientów wypadł dla nas bardzo pomyślnie.

Klienci dobrze zrozumieli to czego LiDL od nich oczekuje i wyszedl temu apelowi naprzeciw. Czytajmy:


"27 października sieć Lidl w Polsce rozpoczęła akcję "Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy".

/Druga część jest już jakby mniej ważna, bowiem nigdy nie jest tak, aby była "całkowita satysfakcja, niemniej - przypomnijmy ją:

"Klienci, którzy uznali, że jakość produktu nie spełniła ich oczekiwań, mogli odnieść je do sklepu i otrzymać pełny zwrot poniesionych kosztów. Akcja dotyczyła produktów spożywczych, chemicznych i kosmetyków."

Nie rozumiem dlaczego jest aż tyle obraźliwych wypowiedzi pod adresem przytomnych i szczerych klientów, którzy wyszli naprzeciw apelowi tej firmy. Czy mieli być nieszczerzy i pokazać, że są "absolutnie zadowoleni"? Zawsze może coś lepiej smakować albo być jeszcze ładniejsze po otwarciu.

Brawo LiDL!!
Miałeś nas za naiwnych głupców, ale udowodniliśmy, że się myliłeś!

To może teraz w nagrodę jakaś promocja?

2.
Ba, a nawet uznałbym to za przejaw zarozumialstwa, pychy i zbytniej pewności siebie za wyprodukowane sprzedawane u siebie produkty. Zupełny brak skromności.
Obraża mnie po części ten apel, ale - rozumiem i wybaczam gafy.
Lubie kupować w LiDL-u, ale bez przesady.

ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 09.11.2016; 09:59

Bowiem LIDL sądził być może, i stąd ten test? - iż Polacy nie potrafią czytać ze zrozumieniem. Małpy jakieś albo cóś...

Trochę go ta wątpliwość kosztowała, ale za to teraz będzie nas traktował już bardziej serio. Przynajmniej przestanie nas testować, jak jakie laboratoryjne myszy lub szczury, na skutek czego uznałem to za obraźliwe niejako pod naszym adresem z ich strony.





ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 09.11.2016; 10:03

Najlepszy dowód na to, ze Niemcy tez czasem źle kalkulują, to wycofanie się ze swojej akcji - apelu w2pbec klientów.

ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 09.11.2016; 10:11

W handlu należy być realistą, a nie idealistą. Ludzie tego dowiedli, powinni im być wdzięczni za to.

Uczyć się każdy musi do samego końca, to nie wstyd, dla nikogo.

ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 10.11.2016; 06:42

Mam nieodparte wrażenie, że to było obliczone na skompromitowanie nas i zawstydzenie przed światem, o - jacy my to jesteśmy pazerne cwaniaczki. znając ogólny pragmatyzm, słabości, no i ludzki spryt - grzebiąc przy tym swój - czy celowo?. Wszak cel uświęca środki.
Ciekawe, czy tę samą promocję zastosowali u siebie w Niemczech.
Myślę, że Bóg nas z tego rozgrzeszy, a ich pstryknie za to w ucho.
I będzie przy tym "Absolutnie usatysfakcjonowany", he he he...



ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 11.11.2016; 07:18

Gospodarność nie jest złodziejstwem

Nikt nie jest złodziejem,
jeśli ktoś ci stwarza okazję
by podzielić się ze`swym mieniem
ogłasza to nawet z gracją
jakby chciał, byśmy się ucieszyli
z podarunku, zwanym też promocją.
I z góry jakby zakłada,
nie jest bowiem idiotą,
że podchwycimy hasło jego
obdarowując się całą parafią
podarunkiem jego z wielką ochotą...
Wszak Polacy nie gęsi
i czytać potrafią.
Gdy wystawiasz na chodnik
niepotrzebną ci radio lub lodówkę,
jak na Zachodzie to czynią,
lub inny sprzęt czy mebel -
zapraszasz tym jakiegoś ktosia,
byś to sobie zabrał,
niekoniecznie menel,


I jeśli wskutek tego ktoś
nazwie cię złodziejem,
by cię oszkalić, by ci dopiec,
w tobie wzbiera złość,
bo niesłusznie cię obraził
ten prostak albo głupiec.
Zabierasz, ty biedny,
niepotrzebny już nikomu
wystawiony dla cię sprzęt,
udajesz się z tym do domu,
a głupiec odczuwa do ciebie wstręt
boś zabrał dla się trochę złomu.
Tamten już tego nie potrzebuje,
nie bądź zanadto krytyczny
ktoś to jeszcze spożytkuje,
bo niezamożny lub praktyczny,
Nie jest to złodziejstwo, ani brak etyki,
po co to potępienie, po co te krytyki.

Jak by nie chciał, to by nie wystawił.
tylko wyrzucił to na śmietnik,
lecz ma widać dobre serce
i podsunął tobie, byś się tym bawił,
cieszył, po co ma to zgnić...
To jest gospodarne, to jest solidarne,
jest o co obrażać, jest o co się bić?

/ Z cyklu: Byle jak...ość./

ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 12.11.2016; 16:17

1. Cieszmy się z owego podarunku-promocji, jakie nam Niemcy ofiarowali, bo jeśli mieli tego towaru nadmiar lub blisko przeterminowania, to mogli po prostu ten towar przecenić, a oni nam go jednak ofiarowali w prezencie niejako...
Dziękujemy ci Lidlu.
/Ja nie skorzystałem, żeby nie było,/

2. Jakiś "emeryt" w wypowiedziach na 1. stronie Pless.pl zasugerował "ściganie takich złodziei z urzędu", znaczy tych klientów, co to przytomnie wychodząc Lidlowi naprzeciw, zwracali puste opakowania, żądając zwrotu pieniędzy, gdyż uznali oni zapewne, iż nie poczuli się "Absolutnie usatysfakcjonowani zakupionym towarem,
bowiem jakość produktu nie spełniła ich oczekiwań i mogli odnieść je do sklepu i otrzymać pełny zwrot poniesionych kosztów." - jak to czytamy w Regulaminie promocji.
Nazwanie zatem tych klientów złodziejami uważam za grube nadużycie, a napuszczanie na nich Policji tym bardziej.
No bo jakim prawem?
Czy ochrona sklepu przyłapała na kradzieży/złodziejstwie aby jednego klienta, z pośród nazwanych przez tychże moralistów, w tym emeryta - złodziejami?
Nie, nie złapała, ie zatrzymała!
Takoż i kasjerki i obsługa sklepu nie interweniowały w tej sprawie u organów ścigania.
Kogo w takim razie należałoby "ścigać z urzędu" Czy nie aby tych oszczerców przytomnych ludzi, co wyszli oczekiwaniom, ba, sugestiom Lidla naprzeciw?
To personel i ochrona Lidla nie miały nic przeciwko temu, a oszczercy jak najbardziej?
No to z urzędu ich!... Za te oszczerstwa.

ton

Niedaleko

Postów: 20975

Data: 12.11.2016; 17:55

Mała poprawka: powyżej w punkcie 1. umknęło mi słowo "prawie" puste opakowania, bo tak faktycznie w nielicznych przypadkach ponoć też było.



Nowi klubowicze

GRUPAFAKTORIA23

Golasowice
w klubie od: 2023.02.07

beata76

PSZCZYNA
w klubie od: 2023.01.29

KATDAM

JANKOWICE
w klubie od: 2023.01.25

Lena2012

Pszczyna
w klubie od: 2023.01.05

Andy77

Pszczyna
w klubie od: 2023.01.04

Iw_wona

Bielsko-Biała
w klubie od: 2023.01.03

Zzzzz

CZECHOWICE
w klubie od: 2023.01.02

AlaRo

Kobiór
w klubie od: 2022.12.14

Najaktywniejsi - forum

ton

Niedaleko
postów: 20975

pless1

Pszczyna
postów: 10306

leo68

Pszczyna
postów: 7557

Investor

Blisko,coraz bliżej!
postów: 7024

jasmin7

Pszczyna
postów: 5777

cirka

Pszczyna
postów: 4425

POnuryZniwiarz

Shangri-La
postów: 2871

Najaktywniejsi - komentarze

Yankee

Pszczyna
komentarzy: 3141

Lanser

Pszczyna
komentarzy: 2177

djhooligan

Pszczyna
komentarzy: 2150

cirka

Pszczyna
komentarzy: 1486

Gocha

pszczyna
komentarzy: 1103

mnb

Pszczyna
komentarzy: 1049

Buziak

sps
komentarzy: 765