Już niedługo poza Pszczyną
W klubie od: 08.11.2005
Ilość komentarzy: 159
Ilość postów: 56
Ilość wyświetleń: 53302
1. Komunikacja istnieje w Wypizdowie, ale w Pszczynie jest barierą nie do przejścia!
2. Mercedes Sprinter UBER ALLES!
3. Centrum przesiadkowe za kilka baniek dla paru blaszaków wożących ludzi jak kartofle. Takie dobre gospodarze w tej Pszczynie.
@necator: Broń zapewne mieli, ale po co mają jej używać, a potem się tłumaczyć i ewentualnie beknąć za postrzelenie jakiegoś idioty? Ilu jest psycholi, co najpierw lecą na policjantów z bronią, a jak dostaną po buzi, to składają pozwy o pobicie?
Te kible, to powinny być za friko, w cenie biletu (np. kontrola przy wejściu). A jak znam życie, to sikanie będzie za złoty jeden, a wypróżnianie się za złotych dwa. Uczyniono tak w Bielsku-Białej Hbf.
A co do skręcania przed nosem rowerzystów - któregoś dnia byłem świadkiem jak mądry kierowca rozwożący pizzę dla pewnej restauracyjki koło przejazdu (nie będę wymieniał nazwy, ale wiadomo o co chodzi), po otwarciu szlabanów wystrzelił jak z procy i nie zwalniając wogóle!!! chcąc zjechać pod restaurację, niespodziewanie skręcił w prawo zajeżdżając drogę chłopakowi na rowerze. Niestety młody, aby nie zderzyć się z autem gwałtownie skręcił tak, że przeleciał przez kierownicę i znalazł się twarzą na ziemi! I co? Wina rowerzysty?
Co wy pier****, nie wiecie jak wyglądała sytuacja, więc się nie wypowiadajcie na ten temat, wielcy znawcy. Że niby cała droga dla rowerzysty. Jeśli kierujący samochodem zmienia kierunek ruchu, to powinien zachować szczególną ostrożność! Dotyczy to wszystkich kierowców pojazdów, nie tylko samochodów. Rowerzysta w tym przypadku miał pierwszeństwo i powinno mu wisieć, jeśli ktoś w tym przypadku puszczał sprawcę wypadku umożliwiając mu skręt. Niestety, ale skończyło się to nieciekawie.
Czekałem na przystanku Dobrawy na kurs 17:03 w stronę Wodzisławskiej, ale autobus raczył nie przyjechać... Nie dość, że frekwencja zerowa na wszystkich kursach, to jeszcze tak się traktuje pasażera.
Pytanie: Czy pojazdy chcące wziąć udział w rajdzie, muszą być wyprodukowane w PRL, czy np. Zastawy, Trabanty i Škody też są brane pod uwagę? Życzę powodzenia!
@Autor Dwa Spojrzenia: W takim razie zwracam honor ;-) Mógłbym poznać technikę wykonania tego zdjęcia?
I jeszcze taka uwaga do zdjęć pt. "Dwa spojrzenia", konkretnie chodzi mi o dziki pęd. Według regulaminu zdjęcia nie mogą być zdeformowane elektronicznie...
Jeśli konkurs wygrają zdjęcia z telefonu komórkowego, słabe technicznie (nieostre, przepalone, niedoświetlone, z wypranymi kolorami itp.) lub mijające się z przesłaniem konkursu, to nie wiem, czy cokolwiek jeszcze mnie zadziwi zarówno w Pszczynie jak i na tym portalu...
No tak, Grzegorz (z tego co udało mi się wywnioskować z jego strony internetowej) jest fotografem, ale co tam, i tak nie ma racji... :/ Zdjęcie jest eleganckie... :/
@psotek: Chodziło mi o to, że zanim zdjęcia zostaną umieszczone na stronie konkursu, to ktoś je musi obejrzeć, "przefiltrować" i dopiero dopuścić do konkursu. Ale mam wrażenie, że jest tak mało chętnych, że dopuszczają co popadnie... Żaden szanujący się konkurs fotograficzny nie dopuści do tego, aby zakwalifikowały się doń zdjęcia mijające się z zamierzeniem konkursu (tu takie są), oraz zdjęcia kiepskie technicznie...
Przyszło mi do głowy, że może tu chodzić o sądownictwo. A co następna galeria, gdzie są dwie podobne fotografie? Albo ta trzecia, gdzie jedno zdjęcie ma nienaturalne kolory, brakuje kontrastu i jest przepalone? Kto wybiera te zdjęcia do konkursu?
Ja również nie rozumiem dwóch najnowszych galerii. Gdzie tam są zdjęcia ukazujące plusy i minusy Pszczyny? Autorzy tych zdjęć nie zrozumieli chyba wymagań tego konkursu. A organizatorzy, pewnie z racji braku zainteresowania, przyjmują do konkursu co popadnie... Czy piękny budynek sądu jest mankamentem miasta?
Na Słonecznej i Skłodowskiej również doszło do kolizji, w okolicach godziny 13:30.
Oczywiście, że kostka lepsza od asfaltu - można niezłego orła wywinąć samochodem na mokrej kostce.
I proszę, Pan dziadek z Czarkowa wyjaśnił, skąd się wzięło buractwo w Pszczynie. A co do tematu kondycji, to sama prawda.
Panie Willowy... Gdybyś Pan nie wiedział, to właśnie takie pojedyncze jednostki, jak Twoja willa generują masę zanieczyszczeń do atmosfery, bo pali się u Was byle G - liście, śmieci, stare ubrania itd... Mieszkam w tym betonie i przynajmniej jestem normalny, a Ty jesteś zakompleksionym bałwanem, który pewnie mieszka w domu rodziców, przejmie firmę po ojcu i czeka co miesiąc na hajs od ojca. Jak Ci ojciec nie da na wachę i nie pożyczy samochodu, to pociśniesz z buta na miasto. I wcale Ci nie zazdroszczę, że jesteś bananem.
Jeśli ludzie faktycznie przesiądą się z samochodów i rowerów na komunikację lokalną bądź też miejską, to nie widzę problemu, aby takowa powstała. Niestety wielu ludzi uważa samochód za coś lepszego niż autobus. Tym czasem na zachodzie problem komunikacji jest bardzo ważnym przedsięwzięciem, bo tam masy ludzi korzystają z komunikacji publicznej. Wystarczyłoby, gdyby na obrzeżach miasta powstały dwa, trzy parkingi typu Park&Ride i już możnaby się przesiadać na komunikację miejską. Chociaż jeśli chodzi o Pszczynę, to wątpię, aby ludzie jeżdżący samochodem powiedzmy z Pawłowic, zostawialiby go na parkingu przed miastem i przesiadali się do autobusu. A wystarczy trochę chęci i problem zakorkowanego miasta można rozwiązać. Nie rozumiem, dlaczego w Pszczynie nie ma jeszcze bus-pasów przy dworcu PKP, aby autobusy mogły się swobodnie poruszać w godzinach wzmożonego ruchu. A na ulicy Sokoła i Męczenników Oświęcimskich spokojnie mogłyby powstać.
@Djhooligan: Po pierwsze, nie jestesmy kolegami. Po drugie jak coś piszesz publicznie, to przeczytaj to dwa razy, bo robisz takie byki w interpunkcji i ortografii, że głowa boli i nic nie można zrozumiec z tego bełkotu. Po trzecie nie jestem bogaty, a z usług komunikacji korzystam bardzo często, dużo częściej poza granicami Polski. Co się tyczy niedojeżdżania autobusów, to gdybyś ruszył swoje 4 litery poza Pszczynę, wiedziałbyś, że na całym świecie, nawet najlepsi przewoźnicy, miewaja problemy techniczne z taborem, szczególnie w okresie zimy. Wystarczy pojechać do Tych i zobaczyłbyś, jakie szopki odstawia PKM, a MZK godzi się na to i nie nakłada za to żadnych kar finansowych. Gdyby ITD wiedziało, co się tam dzieje, posypały by się wielotysięczne kary. Jeśli myślisz, że PKS nie jeździ, bo olewa coś, to zajmij miejsce na fotelu prezesa i zarządzaj firmą. Zobaczymy jaki będziesz kozak. A może te "lepsze autobusy" jeżdżą na zlecenie szkół, bo szkoła takie postawiła wymagania? Nie zauważyłeś, że są to autobusy niskowejściowe z wydzieloną powierzchnią dla niepełnosprawnych? A do szkoły mogą chodzić właśnie dzieci niepełnosprawne? Druga sprawa, to czy Ty, będąc zarządcą jakiejś firmy, wykonujesz jakieś czynności, które Ci się nie opłacają? Nawet jeśli zaczynasz do tego sam dopłacać? W takim razie ja odpowiem Tobie, abyś zaczęrpnął trochę wiadomości odnośnie organizacji komunikacji. Polska pod względem transportu jest komunikacyjnym ZOO. W Niemczech, czy Czechach w życiu nie zobaczysz nigdzie busiarza! Bo tam miasta i "województwa" dbają o swoich mieszkańców. Żaden samorząd w Republice Czeskiej nie pozwoli na wożenie pasażerów dostawczakiem z siedzeniami, dopóki nie zakupi go ČSAD (odpowiednik naszego PKS) po przebudowie w wyspecjalizowanej firmie i uzyskaniu homologacji oraz certyfikatów. I wina tutaj nie leży w naszym PKSie, tylko w samorządzie, że ma mieszkańców w głębokim poważaniu, bo nie chce dopłacić do komunikacji! Co do cennika PKSiS Oświęcim, to spróbuj za cenę w nim wyczytaną pojechać na przykład z Oświęcimia do Woli, to zobaczysz ile to kosztuje. Podam Ci nawet przykłady z biletów z roku 2004: 12km na trasie Oświęcim Miasto - Wola Szkoła - cena 3.50zł, 23km na trasie Oświęcim Osiedle - Wola DK - 5.00zł. I co? Ceny takie jak na linii 581? A tak wogóle, to po jaką cholerę pszczyński samorząd miałby utrzymywać linię, która nie ma żadnego znaczenia dla miasta, a na terenie gminy znajduje się ledwie 5 przystanków? Może lepiej weź Ty się dowiedz, kto tak naprawdę trzyma tą linię. Nawet wujek google powie Ci, że ta linia należy do UM Bieruń. A busiarstwo zawsze będe tępił, dopóki w tym kraju będzie się miało gdzieś bezpieczeństwo podróżowania, dobrą organizację komunikacji i integrację przewoźników autobusowych, nawet z kolejowymi! Bo nawet najlepsi organizatorzy komunikacji w Polsce, tacy jak ZKM Gdynia, MPK Poznań czy MPK Kraków nie dorastają do pięt porządnej, europejskiej komunikacji. W rejonie Trójmiasta jest kilku organizatorów i każdy ma swoją taryfę biletową (ZKM Gdańsk, SKM, ZKM Gdynia, PKS Wejherowo, ZKM Veolia Tczew...), więc pasażer wydaje przynajmniej dwukrotnie więcej, niż gdyby siec była zintegrowana. O KZK GOP już nawet nie chce mi się pisać. Konurbacja katowicka ma ogromny potencjał, którego niestety urzędasy nie potrafią, albo nie chcą wykorzystać...
Majster, jakbys choc troche mial pojecie o komunikacji, to bys wiedzial, ze linia 581 jest organizowana przez PKSiS Oswiecim na zlecenie UM Bierun, jako komunikacja miejska i dlatego bilety sa takie tanie! Bo miasto Bierun doplaca do tej linii!
Niestety, ale wielu ludzi wierzy w swoje przekonania, nie wiedzac nawet, dlaczego jest tak, a nie inaczej... :/
Psioczycie tak na ten PKS, ale zamiast nim jezdzic, to korzystacie z uslug busiarstwa! Ktore zapewnia Wam wygode podrozowania, a co najwazniejsze bezpieczenstwo, prawda?! Fajnie jest jechac zapchanym busem 90km/h stojac, co nie? No bo bus sie zatrzyma tam, gdzie chcecie. A i 5 minut wczesniej bedziecie w domu, niz PKSem. Tylko zwroccie uwage na to, ze narazacie swoje zdrowie i zycie podrozujac jak sardynki w puszcze... I jeszcze te przystanki, gorzej jak na Ukrainie. Wsiadanie na Meczennikow Oswiecimskich do busa z krzywego kraweznika :| Na Ukrainie zaraz za granica w Medyce te przystanki wygladaja o niebo lepiej! No, ale po co gmina ma doplacac do komunikacji, skoro busiarz jedzie za "darmo". Tak sie w Pszczynie dba o transport mieszkancow... I jeszcze te wiejskie przekonania, bo PKSiS Oswiecim ma tansze bilety i jest lepszy od PKS Pszczyna. Gdybyscie tylko wiedzieli w jakich dlugach tonie PKSiS Oswiecim i jakim taborem woza pasazerow poza liniami miejskimi UM Bierun. Niestety, ale niektorzy widza poza czubkiem swojego nosa tylko Jankowice, ewentualnie Pszczyne... I wez tu rozmawiaj z czlowiekiem, ktory nie ma bladego pojecia o komunikacji, ale bedzie sie sprzeczal, bo PKSiS Oswiecim to i tamto...
Czyżby chodziło o fragment bocznicy ("linii kolejowej") do KWK Pniówek? Bo linia na południe od Pawłowic, na której w 2001 roku zawieszono ruch pasażerski, jest wykorzystywana przez ruch towarowy, więc budowa obwodnicy w jej miejscu nie wchodzi w grę.
No chyba nie... Założę się, że ten pajac nie ma nic wspólnego z malowaniem kontenerów. Ale zawsze znajdzie się jakiś mózg, który wrzuci wszystkich do jednego wora.
W Czechach dla porównania pociągami osobowymi, to w 3 godziny można przejechać odcinek od granicy ze Słowacją do Ołomuńca, z dwoma przesiadkami, które trwają w sumie 15 minut. Odległość między tymi stacjami wynosi 173km. A tu wielkie halo, że bezpośrednim pociągiem z Katowic do Zwardonia da się 111km pokonać "zaledwie" w 3 godziny. A ta modernizacja pod Bielskiem w kierunku Czechowic-Dziedzic, to parodia. Żeby rok modernizować 5 kilometrów torów. Znowu jako przykład przytoczę Czechy. Linia 316 pomiędzy Ostrawą Svinov a Opawą východ, która ma długość 28km, została w całości przebudowana i zelektryfikowana w ciągu roku. Dziś ten odcinek pociągi osobowe pokonują w 34 minuty, a pośpieszne i przyspieszone w 20... Niestety w Polsce jak któraś linia jest niezelektryfikowana, to należy ją zamknąć. Na zachodzie jest to nie do pomyślenia, aby takie miasto jak Jastrzębie Zdrój nie miało połączeń kolejowych, a Żory nie miały żadnego połączenia kolejowego ze stolicą województwa!