Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 05:45 W sytuacji gdy pod znakiem zapytania stoi realizacja bezkolizyjnego skrzyżowania z ul. Dworcową/DK 1 i Męczenników Ośw. - czy nie lepiej, zamiast biadolić i przerzucać się partyjnymi zarzutami - skupić się nad lepszym , efektywniejszym wykorzystaniem już istniejącego, i to wcale nieodległego od planowanego - bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Bielskiej?
Dla wszystkich kierunków przejazdu i dojazdu przez Pszczynę?
Także dla odciążenia przejazdu kolejowego na Dworcowej/wówczas potrzebnego chyba tylko dla emerytów/.
Jak i bezproblemowego, na czas - dojazdu do budowanego Centrum Przesiadkowego.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 05:52 Nic by się wówczas nie zmarnowało, jak np. owe Centrum Przesiadkowe.
Również, być może, wartałoby pomyśleć o równie lepszym wykorzystaniu istniejącego także podziemnego przejścia pod DK1,
czy nie dałoby się tam wykonać wahadłowego przejazdu z kierunku ul. Męczenników Oświęcimskich, dla samochodów osobowych? /Raz z jednej, raz z drugiej strony przejazd/.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 05:54 Nawet jeśli Pan premier dopomoże, to i tak to potrwa taka inwestycja, obecnie stojąca pod znakiem zapytania, a czas ucieka, niestety - problemy z przejazdem przez to miasto jakoś nie chcą.
Porobić zjazdy i dojazdy i do tunelu na Bielskiej i bajka skończona.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 05:58 O tym fakcie i pomyśle ton'a, aby nie było, że to tylko wołanie na puszczy - zasygnalizowałem na stronie głównej tematu redakcyjnego pless.pl, pisząc tam podobnie, j.w.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 06:10 Zawszeć to i taniej i szybciej, także z dojazdami i przejazdami przez miasto, jak i poważne zredukowanie ilości smogu z rur wydechowych samochodów, dzięki temu, bo bezproduktywne pyrkanie w korkach przed światłami produkuje go niemało.
/To było z cyklu: Uwaga: NIEWYPAŁ!/
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 06:48 A to drugie bezkolizyjne, jak się ono tam nazywa, Żorskie? - również nie mogłoby zebrać części ruchu, zwłaszcza "ciężarowego" z ulicy Męczenników?
Po co one wszystkie od strony Oświęcimia pchają się na tę wąską Męczenników, w stronę zakorkowanych świateł na DK1 i trują trują ,jak jaki ton?
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 06:52 Przynajmniej, jak to Pan premier przeczyta, co tu napisałem, to z miejsca wyda polecenie pilnej budowy chwilowo zawieszonej inwestycji węzła na DK1/Dworcowa/Męczenników...
I taka to by była korzyść z moich pomysłów.
Ilość rodzi jakość.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 06:54 Z drugiej, wiemy:
"czego mądry nie wymyśli - na to głupi wpada".
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 08:09 STOP!!
Faktycznie - NIEWYPAŁ!
Bezkolizyjny na Bielskiej, to jest jedynie przejazd pod torami, jak mi tu podpowiadają...
Ale to i tak wiele, dla dojazdu do Centrum Przesiadkowego.
I jest to podziemne przejście jeszcze przy dworcu autobusowym, które można by od biedy przystosować dla samochodów /wahadłowo/, a drugie takie jeszcze ewentualnie wybudować, to o wiele tańsze, niż miliardowa prawie inwestycja, zawisła w powietrzu.
Nie wiem wszystkiego, ale jak piszę: ilość przeradza się w jakość, twórzcie, zawsze coś się może z tego wykluć, nawet na początku brzydkie kaczątko z czasem staje się piękne.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 08:13 No i to "żorskie" jakoś lepiej wykorzystać, trochę ono dalej od centrum, ale może to i lepiej?
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 08:20 Z tego przejścia przy dworcu jako możliwe do przystosowania dla aut, to nie ma się co śmiać;
takie samo prawie widziałem w Tychach obok starego browaru książęcego, niedaleko dworca PKP - też wąskie, dlatego przejazd tam odbywa się wahadłowo, bardzo sprawnie, dzięki sygnalizacji świetlnej: na zmianę raz z jednej wjeżdżają, raz z drugiej, na zielonym i nie muszą robić kilometrowych objazdów, naprawdę bardzo sprawnie się to odbywa, zawsze coś, a nie narzekanie.
Na jakiś czas , aż powstanie ten wielki węzeł, byle nie gordyjski.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 08:25 Ewentualnie bliżej ul. Bielskiej, bo tu i tak zatrzymają ruch kolejowe rogatki na Dworcowej, a szkoda, że wpierw nie powstał tutaj bezkolizyjny przejazd.
Na szczęście ma Pszczyna taki na Bielskiej, należy go tylko lepiej wykorzystać.
Jak by co.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 11.05.2019; 08:52 Co tam gęgasz?
Że: "- Pedzioł, co wiedzioł, a co niy, niestety też.
A co, Milczek, to jest se w Zemście Fredrego, a ja występuję w Boskiej Komedii Dantego, jako świadek jego wędrówki po piekle i dzięki temu wiem, że "Miłość porusza słońce i gwiazdy".
A to są wymysły, pardon, pomysły.
Poruszajcie je.
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 05.02.2020; 15:54 Niestety, Znów Pszczyna nie dostała zgody Ministerstwa Infrastruktury na pomoc w sfinansowaniu tegoż węzła, co czyni go przysłowiowym węzłem gordyjskim...Musi za to sobie sama zapłacić.
O i wtedy zapewne wpadną na to co ja: że on by i tak wiele nie dał, a droga inwestycja okazałaby się ciut przedwczesna, z uwagi na
- BRAK BEZKOLIZYJNEGO PRZEJAZDU PRZEZ TORY KOLEJOWE na ul. Dworcowej...
No bo co z tego, że samochody bezkolizyjnie przejadą przez DK-1 od str. Oświęcimskiej, jak i tak za paręset metrów będą zmuszone stać w korku za DK-1, oczekując na podniesienie rogatek...?
Najpierw należało pomyśleć o tym, a potem dopiero bić się o węzeł.
Faktycznie, budowa tegoż węzła wygląda mi na przedwczesną i w takim też razie na wywalanie pieniędzy.
Lepiej pomyślcie o tych tunelach pod DK-1...
I tym przejeździe kolejowym lub lepszym wykorzystaniu tego na Bielskiej, a przy tym drogi wzdłuż DK-1 obok np. Str. Pożarnej i innej...
|
Niedaleko Postów: 22566
|
Data: 05.02.2020; 16:53
Ćmy nad DK-1, czy motyle?
To tyle, moje drogie motyle,
co więcej ćmami się okazują,
błądzącymi w ciemnościach, a dopiero -
w świetle "tona" bezpiecznie lądują.
Dobrze radzę: lądujcie wraz z nim,
i jego pomysłami płodzonymi jakby we mgle,
a na tym wyjdziecie -
jak Zabłocki na mydle...
Tu miedza, tam ścieżka,
jakiś tunelik, jak przez kreta wykopany,
jeszcze do tego maleńki objazdzik
i już macie swój węzeł rozwiązany...
Po co na co się rzucać od razu
co tak samo jakby we mgle,
niczym te pomysły odkrywczego tona,
jak to i tak niemożliwe i nazbyt odległe...?
Zacznijcie, nomen omen - po kolei:
znaczy - od kolejowego przejazdu,
by uczynić go bezkolizyjnym, no i w korku
nie produkować smogowego gazu...
Tylko kawaler zaczyna od doopy strony...,
i erotoman, co chciałby każdą brać,
lecz człek myślący o pieniądzach -
musi od głowy zaczynać....
Inaczej w niegospodarność się wpada,
inwestycje się nie sprawdziły,
acz przez długie lata -
ludzi korzyściami zwodziły.
Lepiej zatem wyhamować,
rozpatrzyć wszystkie za i przeciw,
by potem nie okazało się,
że znów mamy społeczny sprzeciw.
Albowiem jak stali tak stoją
przed tymi rogatkami, ach!
I trują, jak dawniej, słowem -
taki inwestycyjny krach.
Bo nikt nie traktował pomysłów tona serio,
lecz jak nawiedzoną ćmę,
zamiast pięknego motyla,
że o orle już nie wspomnę....
|
kobior Postów: 391
|
Data: 11.08.2021; 13:06 W odpowiedzi na pytanie wnioskotwórcy zapodaję:
Ponieważ w Pszczynie tych bezkolizyjnych skrzyżowań multum, to i ich obłożenie nie przekracza 110%
|