Już niedługo poza Pszczyną
W klubie od: 08.11.2005
Ilość komentarzy: 159
Ilość postów: 56
Ilość wyświetleń: 53305
1. Komunikacja istnieje w Wypizdowie, ale w Pszczynie jest barierą nie do przejścia!
2. Mercedes Sprinter UBER ALLES!
3. Centrum przesiadkowe za kilka baniek dla paru blaszaków wożących ludzi jak kartofle. Takie dobre gospodarze w tej Pszczynie.
A gdzie będzie znajdować się obiecany przystanek niegdyś szumnie nazywany dworcem autobusowym? Bo chyba nie na trawniku przed Rossmanem?
Jak to jest, że kilkusetmetrowy jeśli nie ponad kilometrowy odcinek ulicy Sarenek do remontu został wyceniony na 370 tys PLN, a budowa 150 m chodnika w Rudołtowicach kosztowała 320 tys. PLN?
A co z CENTRUM PRZESIADKOWYM na tyłach ZUSu, przy obsikanym murku? Gdzie teraz będą zajeżdżać dalekobieżne autokary o pojemności 19 i 22 pasażerów? Czy przebudowa obejmuje ów murek i ławeczkę?
http://sonda.hanzo.pl/sondy,215249,sVcG.html
Zapraszam do głosowania odnośnie transportu zbiorowego w gminie Pszczyna!
To ja w kontekście tematu zapraszam na profil:
https://www.facebook.com/transportpszczyna
możecie tam zobaczyć jak działa komunikacja miejska i lokalna w mieścinach mniejszych od Pszczyny, niekoniecznie polskich. Kolejne informacje i plany będą sukcesywnie dodawane. Pozdrawiam.
@jerry springer: Polskibus i temu podobne wynalazki nigdy w Pszczynie się nie zatrzymają (chyba, że mają tu początek/koniec trasy, co jest bez sensu, bo nawet pospieszne PKSy tylko tędy przejeżdżają i jadą do Bielska, Zakopanego itp.), gdyż są to linie ekspresowe. Według zmienionych w tym roku przepisów linia ekspresowa może zatrzymywać się wyłącznie w miastach wojewódzkich. I tak na przykład linia Polskiegobusa relacji Katowice - Warszawa powstała w 2011 może zatrzymywać się w Częstochowie (bo prawo nie działa wstecz), a linia Rzeszów - Katowice - Gdańsk powstała w 2013, nie może już zatrzymać się w Częstochowie ani Tarnowie, a są to o wiele większe i atrakcyjniejsze dla podróżnego miasta od Pszczyny.
Paranoja! Pozwolono na likwidację dworca, a teraz płacz! Fakt faktem, że jego lokalizacja dawno przestała być atrakcyjna dla mieszkańców. Zamiast placu za dworcem, dobrym rozwiązaniem mogłoby być utworzenie centrum przesiadkowego (lub większego przystanku) na starej targowicy - miejsca jest sporo, centrum miasta, blisko na starówkę i do parku...
Centrum kiedyś powstanie, a co z transportem w mieście i gminie? Budować centrum dla 2 kursów obcych PKS i 6 kursów PKS Pszczyna dziennie? Bo przecież nie chodzi o postawienie jednej wiaty i zbudowania obok dużego parkingu. Kiedyś transport w tej dziurze się odrodzi, jak to ma miejsce wszędzie, a wtedy znowu nie będziemy przygotowani i będą przebudowy, remonty i cholera wie co jeszcze.
Bezdomni pewnie na tabletach i smartfonach czytają te informacje... Może jakieś rozwieszanie plakatów w miejscach, gdzie przebywają?
Hm... Widać jednak z rankingu, że transport w mieście i gminie jest równie bardzo ważny dla mieszkańców. Gdyby zsumować głosy projektów nr 6 i 32, które są podobne i nawiązują na siebie, to mamy wówczas doczynienia z największą ilością głosów!
Autorów projektów nr 10 i 32 zapraszam do współpracy przy inicjatywie: facebook.com/transportpszczyna - nie skupiamy się wyłącznie na autobusach, transport to także rowery!
Państwa zachęcamy do popierania naszego pomysłu i dziękujemy za głosy!
Ale po co się kłócić o rower i autobus? Oba rozwiązania są elementem zrównoważonego transportu i powinny się uzupełniać, a nie eliminować! Oba zagadnienia w gminie leżą i kwiczą, więc trzeba pomyśleć o obu!
Jeśli chcecie sprawnej komunikacji w mieście i gminie, to głosujcie na projekt nr 6. Zachęcam także do dołączenia do społeczności na Facebooku: TAK dla lepszej komunikacji w Pszczynie.
https://www.facebook.com/transportpszczyna
A kiedy to samorządowa komunikacja gminy Pawłowice będzie obsługiwana autobusami, a nie dostawczakami, które z autobusem miejskim, a nawet lokalnym, nie mają wiele wspólnego? Tak, jak to na przykład robią w gminie Rędziny pod Częstochową? To ma być transport zbiorowy w XXI wieku, w cywilizowanym kraju europejskim?
G zbudują. Transport w tym mieście to śmiech na sali. Ale jak się kilka lat temu prowadziło rozmowy na ten temat, to miasto i powiat nie chcieli słuchać...
Szanowny mieszkańcu Pszczyny, miasta partnerskie z reguły są do siebie podobne, mają podobną historię, czasami nawet wspólną, podobny układ urbanistyczny, atrakcje, problemy. Może w Bergisch Gladbach nie śmierdzi od Wrony, ale także jest to mała, zabytkowa miejscowość położona w granicach dużej konurbacji. Miasta partnerskie często wymieniają się doświadczeniami i podsuwają sobie pomysły na rozwiązanie wielu problemów. I w dodatku włodarze Pszczyny mogliby się wiele od Niemców nauczyć, ale także od Czechów z Holešova.
@bbb: no co Ty nie powiesz... Mnie 2 miesiące temu skradziono 5 letni rower wart dzisiaj około 1000 zł, który był spięty łańcuchem o grubości mniej więcej 2 cm. Dodatkowo w zamykanej klatce schodowej, do którego przypięty był drugi, stary rower, którego złodziej nawet nie tknął... Więc może jakaś lepsza rada? Może "nie kupujcie drogich rowerów" albo "trzymajcie na balkonach"? A teraz najlepsze - po tygodniu POlicja umożyła postępowanie :/
To już wolę nad morze jechać Polskim Busem z Katowic do Gdańska, klimatyzowaną Astromegą z wi-fi na pokładzie.
Srutututu majtki z drutu. Po pierwsze, aby takie pociągi miały sens ekonomiczny (nie mam na myśli zysku) muszą zatrzymywać się tylko na największych stacjach i obsługiwać duże potoki pasażerskie. Po drugie owe Pendolina nie będą posiadały wychylnego pudła, co oznacza bądź niższe prędkości na zakrętach lub przebudowę linii, aby mogły uzyskać prędkość ponad 160 km/h na łuku (która i tak w Polsce jest rzadkością nawet na prostych odcinkach). Trzecia sprawa jest taka, że konkurencja w postaci Polskiego Busa i tak będzie atrakcyjniejszym rozwiązaniem, bo dla wielu pasażerów najważniejszym kryterium jest cena, a nie czas przejazdu. Nawet jeśli trzeba dojechać na autobus do Katowic. Po czwarte - ile osób na południe od Katowic korzysta z obecnej oferty pociągów IC i Ex? W Czechach do dzisiaj płaczą po zakupie Pendolino, co roku dokładając do interesu dziesiątki milionów koron. A dlaczego płaczą? Bo nie ma u nich infrastruktury na osiągnięcie prędkości większej niż 160 km/h, mają dużą konkurencję w postaci autokarów Student Agency i prywatnych pociągów RegioJet oraz Leo Express. Konkurencja na trasie Ostrava - Praha oferuje przejazd za pół ceny, w czasie o 20 minut dłuższym, przy takim samym standardzie... Już widzę jak Pendolino od Grodziska Mazowieckiego do Warszawy Wschodniej zasuwa z prędkością 40 km/h (viz. warszawska SKM czy nowa super hiper linia kolejowa na Okęcie).
Według informacji zamieszczonych na stronie internetowej inwestora, galeria powstanie a trawniku między Panaceum, Shellem a Carrefourem - tam, gdzie dzisiaj biegnie chodnik z parkingu do sklepu.
Do pasażerka: Proszę wybaczyć, ale zjeździłem trochę Europy i w żadnym kraju poza Polską nie widziałem na dworcu ciucholandu. Ani w bogatych Niemczech, ani w biednej Mołdawii. Więc jeśli sprzedaje się dworce po to, aby urządzono tam szmateksy, to mija się to trochę z celem. Stąd tylko takie moje pytanie było. Mam wielką nadzieję, że UG Goczałkowice uda się wykupić budynek i doprowadzić go do normalnego stanu. Aby w końcu wizytówka uzdrowiska wyglądała jak należy. Szkoda tylko, że kolej nie ma pieniędzy na zadbanie o swoją infrastrukturę (w takim razie co dzieje się z pieniędzmi z biletów i opłat nakładanych na przewoźników i każdej innej nawet najmniejszej firemki chcącej skorzystać z "dóbr" PKP?). Nawet we wspomnianej biednej Mołdawii dworce kolejowe wyglądają ładnie i są zadbane, pomimo tego, że w kraju nawet psom d..ami żal szczekać - taka bieda.
A w Cieszynie wielkie poruszenie, bo z jakże oszałamiającego JEDNEGO pociągu dziennie PR dzisiaj, jutro pojedzie tam siedem KŚ. Łatwiej i taniej będzie można dojechać do Czech zwykłymi pociągami :) Zachęcam do przejechania się jutro pociągami z Chybia o 9:40 i 12:40, albo z Czechowic po 17:00, bo będą rozdawane gadżety (ilość ograniczona of course) związane z nowymi połączeniami KŚ do Cieszyna.
http://kochamczechy.pl/od-grudnia-latwiej-pociagiem-do-czech/
Cieszynianie poruszeni, bo komunikacja lokalna i międzymiastowa w tym niemalże 40 tysięcznym mieście jest obrazem tego, co będzie niedługo w Pszczynie... Dobrze, że u nas chociaż te pociągi jeżdżą...
Jakże oczytana i emanująca wiedzą jest większość internetowych krzykaczy. Dzisiejsze technologie przetwarzania oraz spalania odpadów są na zdecydowanie innym i bardziej przyjaznym dla człowieka poziomie niż kiedyś. Mówi Wam coś pojęcie pirolizy? Dlaczego ponad milion mieszkańców Wiednia nie protestuje do dzisiaj, że mają m.in. spalarnię śmieci niemalże w samym centrum miasta?
http://www.youtube.com/watch?v=PhGL0mTKzcw